ROMSKÁ OTÁZKA
Procházíme obdobím "Tekuté modernity" (Z. Bauman). To, co bylo kdysi stálé, pevné a spolehlivé, se mění v soubor pohyblivých, proměnlivých, nestálých chaotických jevů a procesů.
V popředí tohoto průseru jsou zejména tzv. nová media jak jsme tomu zoufalými a bezbrannými svědky. Dochází k historicky nepoznanému a bezprecendentnímu mezigeneračnímu zlomu.
Mezigenerační kontinuita a komunikace je narušena, aniž by sebou přinesla vážný konflikt. Jsme moji drazí gardisté a čtenáři moji milovaní blbouni v "něžné" defenzivě, kdy se naše i nová generace otevřenému konfliktu vyhýbá vzájemným ignorováním. Jen pár z nás vede marný a předem prohraný boj, kdo má pravdu! Už jsem psal o problému demokracie, která v sobě nese sebedestrukční potenciál, kdy se ve snaze každému vyhovět, úzkostlivém zájmu o zachování občanských práv (hlavně pro hajzly) a ustupování a neodpírání zlému (příklad Pacifisti - Hitler, což v důsledku vedlo k válce!).
K tomu všemu všeobecné volební právo (pojď, idiote, a vol!).
Sociologové v celé evropě uvažují o alternativních řešeních "Romského problému" ale nikam to nevede! Shodují se v tom a já s nimi souhlasím, že jsme se málo poučili o romské odlišnosti a mentalitě a téměř nic nevíme (myslím tím sebe a vás moji milovaní blbouni) o dějinách této etnické skupiny. Žijeme v posledních desetiletích ve stavu permanentního řešení "Romské otázky" která ožívá výbuchy etnické nesnášenlivosti (Matiční ulice), nebo masovým odchodem romských rodin do Británie a do Kanady.
Problém Šluknovského výběžku, nebo pochody nacionalistických ultras jsou jen vnějšími symboly tohoto napětí. Nejsme si ochotni připustit, že některé sociální otázky a zejména romská, nejen, že nemají jednoduché řešení, ale že ho nemají vůbec!
Musím citovat slavného filosofa Karla Poppera, který zastával názor, že existují témata o nichž platí - IGNORAMUS ET IGNORABIMUS.
NEZNÁME A NEPOZNÁME, NEVÍME A NEBUDEME VĚDĚT!