(MLÁDÍ VELIKÉHO RINGO!)
Byl jsem ve druhým járu na konzervatoři a začínal jsem chodit po kapelách dívat se, jak kdo kde hraje. Někdo mě doporučil, že ,,U Kupců,, ve Štěpánský, hraje Studijní skupina tradičního jazzu pod vedením Pavla Smetáčka, tzv. „Smetáčkovci“. Já jsem samozřejmě už měl zkušenost s dixielandem nebo s tradičním jazzem, protože jsem s jedním orchestrem hrál, amatérským, byl to orchestr učňovské školy 002 – Elektro, který vedl pan Škorpík.
( Proč 002 to jsem se nikdy nedozvěděl) Hráli jsme ,,Třešňový květy,, a ,,Mambo Zambezi,, věci od Broma, a Vlacha. Jednou jsme vystupovali na Střeleckým ostrově na nějakým podnikovým večírku a přišli tam čtyři kluci, měli kornet, klarinet, bubínek a klavírista. Jestli si můžou zahrát, my jsme samozřejmě řekli ano, tak oni začali hrát a já jsem poprvé v životě slyšel dixieland. Říkali si "Rytmus Brontosaurus“ a ten jejich bubeník byl takovej oprsklej fracek, trochu se na mě vytahoval, protože samozřejmě hrál líp než já, úplně jimým způsobem, to byla panečku jiná muzika! Jmenoval se Pacák a to bylo moje první setkání s Jeníkem Pacáků. Jako mladý kluci jsme se viděli poprvé, a mě jejich muzika tak okouzlila, že jsem se po ní začal pídit. Teď si vzpomínám, že to byl právě Pacák, kdo mi řek, že se takhle hraje u ,, Kupců,, Tyhle Smetáčkovci, to že je takovej salónní tradiční jazz, hodně učesanej, nedivokej, bělošskej, že to není úplně čistej dixieland, abych se tam teda šel na ně podívat. Tak jsem se vypravil a ůplně jsem zešílel, když jsem slyšel, tu nádhernou muziku! Poprvé v životě jsem vnímal všemi svými smysly kvalitní tradiční jazz, jaký hrával Joe „King“ Oliver v Harlemu a Jerry Roll Morton v New Orleans, prostě nádhera je slabý slovo, úplně jsem tomuhle revivalistickému hnutí propadl, nemohl jsem ani spát jak mi ta muzika zněla v hlavě 24 hodin denně. Sladce znějící Zajíčkův kornet….medový sametový zvuk ze kterého jsem šílel! A tak jsem na ,,Smetáky,, začal chodit i jinam, než jen ke Kupcům, všude kde hráli byl jsem já a v zbožném zanícení prožíval hudební orgasmus. Tradiční jazz a dixieland začínal přicházet do módy a Smetáci samozřejmě hráli častěji. Začal se tancovat Charleston, Shimi,……. mimochodem milý čtenáři, asi nevíš, že jsem mistr Prahy, přeborník v Charlestonu a Shimmy, vyhrál jsem dvakrát tuhle soutěž, nebo dokonce třikrát! Umím tančit Shimmi, ,,jako moje sestra Kateřina,, jak hrával Greem Bell, a jeho vynikající australská kapela. Brzo jsem se dal do řeči se Smetáčkem i s jeho hudebníkama. Skamarádit se s nimi, bylo snadné, já muzikant – ty muzikant a oni byli všichni dobří kluci. Po krátkém čase začali hrát v kavárně U Nováků, já tam samozřejmě seděl každý týden a brzo jsem dostal nabídku.